Kanot SM i Luleå


Ja så hipp som happ så där insåg jag att det är ju för tusan SM tävlingar i Luleå hela veckan, vad handlar det om då.. ja jo det har ni ju redan läst i rubriken, men ja SM tävlingar i Kanot ute på Björkskatafjärden hela veckan är det. började i dag Måndag och avslutas på lördag 😀

Tävlingarna hade ju kunnat få sämre start, helt underbart väder och man får nog tänka på att skydda sig mot solens vassa strålar under morgondagen annars kan nog veckan ta slut alldeles för fort.
Härliga tävlingar har det vart i alla fall, helt nytt för mig att fotografera detta också, så det är lite spännande, dom flesta bilderna åker upp till bildbyrån Pic-agency men några hittar ni på min vanliga sida Foto I Norr under övrigt och så kommer de nån bild här på bloggen också tänkte jag.

Under veckan är tanken att jag ska finnas på plats men kommer nog inte ha möjlighet att vakta tävlingarna varje minut. Så hoppas på att i alla fall täcka upp så många av finalerna som möjligt.

Och är ni intresserade av tävlingen hittar ni mer info om den såå som resultat, tidsplaner och vart den är på http://kanotsm.se/

Luleå KK:s lag 1 i K-4 finalen på 500m

Luleå KK:s lag 1 i K-4 finalen på 500m

Canon EOS 7D
Sigma EX 50-500 f:/4-6,3 HSM DG
Brännvidd:50 mm,
Exponeringstid: 1/1000 sek
Bländartal: F/6,3
ISO: 800

H18 K-1 5000m

H18 K-1 5000m

Canon EOS 7D
Sigma EX 50-500 f:/4-6,3 HSM DG
Brännvidd:500 mm,
Exponeringstid: 1/2000 sek
Bländartal: F/6,3
ISO: 800

så där, då har vi två bilder tagna med Sigmat på 500mm avstånd.. såna här gånger man är glad för den investeringen då det annars är väldans svårt att komma nog nära.

3 kommentarer

Under fotografering, Kanot, Utrustning

3 svar till “Kanot SM i Luleå

  1. Jasså, Du skulle ha kommit och sagt hej 😀

  2. Jag cyklade förbi med mina barn! Annars hade jag kommit och surrat 🙂

Lämna en kommentar